دغدغه های وکلای انقلابی مرکز امور وکلا قوه قضاییه

سالیان متمادی است که مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه اقدام به پذیرش وکلا از طریق آزمون وکالت و مراحل دقیق دیگری همچون مصاحبه علمی و عقیدتی و گزینش دقیق متقاضیان جهت تصدی منصب حساس وکالت نموده است و بسیاری از جوانان متعهد و انقلابی پس از پشت سر نهادن مراحلی سخت و البته دقیق موفق به اخذ پروانه وکالت نموده است.

یکی از مهمترین اهداف استخدام وکیل توسط زیر مجموعه های قوه قضاییه تربیت وکلایی انقلابی و متعهد به اصول نظام مقدس اسلامی می باشد . وکلایی که همان گونه که سوگند یاد نموده اند حافظ واقعی حقوق ملت و توجه به ارزش های ناب اسلام و نظام مقدس اسلامی هستند.

به هر روی کارنامه درخشان این گروه از وکلا که مراجع قضایی و عموم مردم بر آن تاکید دارند حاصل تربیت و آموزش های شایسته این گروه از وکلاست که حالیه به مظلومترین نهاد وکالت تبدیل شده اند و هرگروهی که از راه می رسد قصد دارد ریشه های این درخت زیبا و عظیم را بکند .گرچه به فضل الهی و با توجه به سواد و نیروی ایمان و مکتبی این وکلا هیچ گروهی نتوانست به ارزش های این خیل عظیم وکلا ی انقلابی آسیب زند زیرا پایه و بنیان این مرکز اعتقاد به اصول انسانی و انقلابی بوده که همین اصول نیز از فرزندان خود مراقبت نموده است.

لهذا مدتی است با داغ شدن بحث پیرامون ادغام این مرکز با کانون های وکلا شاهد هجمه های بی انصافانه ای توسط گروه های معارض این نهاد بوده ایم. در چرایی مخالفت مخالفان ادامه حیات این مرکز انتساب این گروه از وکلا به نظام می باشد.انتسابی که در اصل موجب خشنودی ملت انقلابی ایران است.زیرا امور وکالتی آنان به وکلایی سپرده شده که هم در برابر موکل و هم در برابر دستگاه قضای نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون هزاران شهید است پاسخگوست.

اما مهمترین علت مخالفت مخالفان این است که چگونه وکلایی که از دستگاه قضا پروانه خود را اخذ نموده اند می توانند رعایت انصاف و عدم جانبداری را نمایند.بی تردید پاسخ این سوال در آموزه های دینی نظام مقدس اسلامی وجود دارد که این وکلا را ملتزم به رعایت حق الناس حتی در صورت تعارض منافع افراد با دولت می نماید .

لازم به ذکر است تنها با جستجویی میدانی در مراجع قضایی متوجه کذب بودن این موضوع خواهیم گشت .وکلایی که در نهایت مظلومیت و با تمام هجمه ها همانند کوهی از حقوق عامه دفاع می کنند و حتی یک مورد وجود ندارد که از ناحیه دستگاه قضا فشاری به هیچ یک از وکلای این مرکز آمده باشد و به فضل الهی مخالفان این نهاد در تخریب چهره پاک و انقلابی این نهاد که تعداد زیادی از جوانان خدوم در آن فعالیت دارند ناکام مانده اند،

اما همان گونه که در پیش گفته شد در موضوع ادغام وکلای قوه قضاییه و کانون وکلا جلساتی میان نمایندگان کانون وکلا و نمایندگان مجلس برگزار شد با شیوه ای استبداد گونه توسط مخالفان مرکز وکلای متعهد قوه قضاییه توجه چندانی به خدمات و وضعیت این وکلای خدوم نگردید که منافع این گروه عظیم از وکلا تضییع نگردد .متاسفانه این مورد و برخوردهای مشابه موجب مکدر شدن خاطر وکلای این مرکز را فراهم نموده که بدون رعایت مصالح آنان تصمیمی بر خلاف عدالت و مصالح این برادران و خواهران زحمتکش گرفته نشود و این امر انرژی و فکر این عزیزان که صرفا باید در خدمت مردم باشد را تحت تاثیر قرار دهد .

امید است کمیسیون محترم مربوطه در مجلس محترم از نمایندگان این قشر خدوم دعوت و نظرات آنان را نیز در لایحه جامع که به سرنوشت این وکلا مربوط است را نیز لحاظ فرمایند.

اشکان حیدری
کارشناس ارشد حقوق عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *