فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ ˈرضا داوودیˈ روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان پلدختر اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی دانست و گفت:خبرنگاران مددرسان و بازوان پر توان پلیس هستند و احساس امنیت از طریق فعالیت های رسانه ای حاصل می شود و همگرایی و درک متقابل پلیس و رسانه ها، احساس امنیت را افزایش می دهد.

وی گفت:این مهم و جلب مشارکت مردم عامل موفقیت پلیس است و باید از فرصت ارتباط با آنها برای انعکاس اخبار و اطلاعات به مردم بهره لازم گرفته شود .

سرهنگ ˈداوودیˈ وضعیت تعامل رسانه ها و پلیس را درشهرستان پلدخترخوب ارزیابی کرد و افزود: این شهرستان در شاخص های امنیتی و انتظامی از شهرستان امن استان و حتی کشور محسوب می شود که این امنیت حاصل ولایتمداری و اعتقاد مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و فرهنگ بالای مردم ، وظیفه شناسی پلیس، اهتمام رسانه ها به مسایل اجتماعی و دیگر عوامل موثر در تقویت امنیت است.

وی با بیان این که خوشبختانه خبرنگاران درشهرستان پلدختر و به ویژه خبرگزاری ها تعامل مثبت و دو سویه ای با پلیس دارند.گفت: سه اصل مهم خبر در خبرگزاری ها که شامل سرعت، صحت و دقت است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی جهت پیشگیری از سرقت منزل به توصیه ها و هشدارهای محافظتی پلیس اشاره کرد و گفت : پشت پنجره ودرهای ورودی که تمام یا قسمتی از آن با شیشه پوشیده حفاظ مناسب نصب شود و از قفل های با توپی و مغزی مسطح و نصب حفاظ آهنی لوله شکل روی قفل هایی با تویی برجسته استفاده شود.

سرهنگ ˈداوودیˈ با بیان این که حفاظ فلزی مناسب بالای سر درب و دیوارهای مشرف به حیاط منزل نصب شود افزود: همیشه درب پشت بام منزلتان را به قفل آویز مطمئن مجهز نمایید و سعی کنید از قفل های سوئیچی استفاده شود زیرا قفل های معمول به سهولت با قیچی بریده خواهد شد .

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: در صورت ترک طولانی مدت منزل به قصد مسافرت یا عدم حضور در ایام طولانی سرکشی و کنترل مستمر توسط فرد مورد اطمینان و یا همسایه متعهد انجام شود .

سرهنگ ˈداوودیˈ افزود: از حمل و جابجایی پول به میزان زیاد جداً خودداری و تا حد امکان از چک های تضمینی و مسافرتی استفاده نمایید و افراد کیف قاپ در اطراف بانک ها ، بنگاه ها ، مراکز خرید و یا بازار به دنبال فرصت مناسبی هستند بنابراین هنگام دریافت پول از این اماکن مراقب اطراف خود خصوصاً موتورسیکلت سواران باشید.

فرمانده انتظامی پلدختراز مردم خواست در هنگام ترک طولانی مدت منزل خود اشیای قیمتی و طلاجات و اسناد بهادار در منزل نگهداری نکنند ودر صورت امکان به صندوق امانات بانک بسپارند و کلیدهای منزل را در اختیار افراد متفرقه و ناشناس قرار ندهند .

وی افزود:در صورت مراجعه افرادی تحت عنوان مامور دولتی و سازمان های مختلف پس از شناسایی کامل درب منزل را باز ودر غیر این صورت از گشودن درب خودداری و مراتب را جهت بررسی دقیق تر به فوریت های پلیسی اعلام کنند.

وی به رانندگان توصیه کرد : همیشه قبل از سفر از سلامت فنی و وجود تجهیزات ایمنی در وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنید و اتومبیل خود را به دزدگیر و تجهیزات ایمنی مجهز کنند و از پارک خودرو در محل های تاریک و خلوت خودداری نمائید و وسائط نقلیه خودرا به سیستم دزدگیر،قفل پدال،فرمان و هرگونه وسایل و موانع بازدارنده سرقت مجهز نمایید.

سرهنگ ˈداوودیˈ افزود: رانندگان سوئیچ خودروی خودرا دراختیارافراد ناشناس و تعمیرگاه ها قرار ندهند و خودروی خودرا به طور روشن و همراه با سوئیچ حتی برای مدت کوتاه رها نکنند و از قرار دادن کیف و اشیای قیمتی در داخل خودرو و خصوصاًدر محل های مورد دید عموم خودداری نمایید در صورت استفاده از پارکینگ به هنگام ورود و خروج از قفل بودن آن اطمینان حاصل نمایید

فرمانده انتظامی پلدختر با بیان این که بزرگ ترین حوادث رانندگی همیشه در اثر کوچک ترین بی احتیاطی اتفاق می افتد گفت: بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی میزان صدمات وارده به سر و تنه را تا 70 درصد کاهش می دهد و راننده با نخستین احساس خستگی و خواب آلودگی از ادامه رانندگی اجتناب ورزید و رعایت مقررات رانندگی با پیشگیری از حوادث و سفری سالم مساوی است.

7272/630

 

انتهای پیام /*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *