نخستین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت لرستان برگزار شد

نخستین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان لرستان در روز پنجشنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در خرم آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در همايش پيشکسوتان جهاد و شهادت استان لرستان که روز پنجشنبه، 17 ارديبهشت در سالن همايش‌هاي سازمان جهاد کشاورزي لرستان برگزار شد، با بيان اين‌که ارزش انسان‌ها در مقايسه با يکديگر مشخص مي‌شود، گفت: يکي از ارزش‌هايي که قرآن براي تبيين حقايق از آن استفاده کرده روش مقايسه است.
وي افزود: قرآن سؤالات خود را اين‌گونه مطرح مي‌کند آيا عالم با جاهل، نور با ظلمات يکسان است، آيا انسان‌هاي بخشنده با انسان‌هاي بخيل يکسانند و آيا انسان‌هاي قبل و بعد از فتح با هم يکسانند، که اين روش قرآن يک روش مقايسه‌اي است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اين‌که گاهي فرصت‌هايي که براي انسان پيش مي‌آيد نعمت و گاهي نقمت است، اضافه کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس براي ما يک فرصت و يک نعمت بزرگ است.
وي ادامه داد: شما پيشکسوتان دفاع مقدس امروز پرچمدار يک حرکت عظيم الهي هستيد، دفاع مقدس يک آزمون و امتحان الهي بود که شما از آن سربلند بيرون آمديد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان از دفاع مقدس به‌عنوان يک معجزه الهي که با امدادهاي غيبي و نصرت الهي همراه بود ياد کرد که توانست انسان‎هايي را به‎عنوان رزمنده متحول کند.
وي گفت: يکي از وظايف پيشکسوتان عرصه جهاد و شهادت اين است که حقايق و باطن دفاع مقدس را براي نسل جوان بيان کنند چراکه امروز نسل جوان ما علاقمند به دفاع مقدس هستند و مبادا پيشکسوتان از نسل جوان در اين عرصه عقب بيافتند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي ادامه داد: انقلاب اسلامي يک حرکت پرشتاب و يک حرکت عظيم مردمي است که با تاييدات الهي به جلو مي‌رود و حرکت خود را ادامه مي‌دهد و اين به برکت دفاع مقدس و مقاومت رزمندگان عرصه جهاد و شهادت حاصل شده است.
وي عوامل مؤثر در دفاع مقدس را ايمان، اراده الهي و توکل بر خدا دانست و اضافه کرد: فرهنگ دفاع مقدس يک فرهنگ عزت‌مند است امروز پيروزي ما در مذاکرات به برکت فرهنگ ايثار و شهادت به‌دست آمده است.
امام جمعه خرم‎آباد افزود: يکي از کارهايي که پيشکسوتان بايد آن‌را علمداري کنند اين است که چهره عظيم و نوراني دفاع مقدس را به جامعه معرفي کنند.مبادا رزمندگان دفاع مقدس چهره‌اي که مناسب با شأن آن دوران نيست را در ذهن نسل جوان از آن دوران ترسيم کنند.
وي گفت: ماندگاري در اخلاص، تبعيت از ولايت و رهبري، فهم خوب حقايق و انتقال مناسب آن و داشتن بصيرت بايد مدنظر پيشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باشد. .

همچنین استاندار لرستان در گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت استان لرستان  گفت: اگر آن توانی را که پیشکسوتان جهاد شهادت استان لرستان در هشت سال دفاع مقدس صرف کردن امروز نیز از همان توان استفاده کنیم می توانیم در این جنگ اقتصادی بسیاری از معضلات اقتصادی استان را که مهمترین آنها بیکاری، درآمد سرانه پایین و مشکلات معیشتی هستند را کنار بزنیم.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز نگاه ابهام آلودی نسبت به جنگ دارند و هنر ننیز توانسته است که از جنگ برای آنها رمزگشایی کند افزود: پیشکسوتان جهاد و شهادت باید پنجره جدیدی را برای پاسخگویی به عطش پرسشگری نسل جدید در خصوص دفاع مقدس باز کنند.

استاندار لرستان گفت: میراث هشت سال دفاع مقدس تبعیت از ولایت، پیشقدم شدن در کارهای روزمره، سبقت جستن در میدان رزم، پا گذاشتن روی منیت، کنار همدیگر بودن و همدلی، ابتکار ،خلاقیت و نوآوری، سخاوت و بخشندگی بوده و با این حال باید این میراث را به نسل جوان منتقل کنیم.

مهندس بازوند اضافه کرد: ارزش انتقال میراث جنگ به نسل جوان کمتر از دفاع مقدس نیست و این مطالبه ای است که نسل جوان از ما انتظار دارد.

0-1

0-2 0-3 0-4 0-5 0-6 0-8 0-9 0-10 0-11 0-12 0-13 0-14 0-15 (1) 0-16 0-17 0-18 0-19 0-20 0-21 0-22 0-23 0-24 0-25 0-26 0-27 0-30 0-31 0-32 0-33 0-34 0-35 0-36 0-37 0-38 0-40 0-41 0-42 0-43 0-44 0-45 0-46 0-47 0-48 0-49 0-50 IMG_4087

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *