حضور سردار جواد درويش وند در جشنواره در جرگه عشاق

جشنواره “درجرگه عشاق” با حضور استان‌های سراسر کشور و نیز حضور ۱۱۲ هنرمند لرستانی از ۱۹ تا ۲۱ مهرماه به مدت 3 روزدر در حوزه هنری تهران با هدف به نمايش گذاشتن توانمندی‌های لرستان از نظر فرهنگی ، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری برپا شد.
 
در این جشنواره غرفه هاي مختلفي چون غرفه مفرغ، گلیم، جاجیم ، غرفه شهدای هنرمند ،غرفه مشاهیر لرستان ، نمایشگاه عکس در خصوص جاذبه‌های گردشگری استان لرستان و همچنین نمایشگاه کتاب استان ديده مي شد.
در طول برپایی این جشنواره روزانه ۲۰ هنرمند در رشته‌های مختلف نقاشی، گرافیک، انیمیشن با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده، فرهنگ و تمدن اسلامی و بیداری اسلامی اثرات خود را به نمایش گذاشتند.
30 فیلم و انیمیشن ساخته شده توسط هنرمندان حوزه هنری لرستان در همایش در جرگه عشاق به نمايش درآمد و ۱۲ کاست از نوارهای موسیقی لرستان نیز دراین جشنواره عرضه شد. برپایی جلسات نقد و بررسی شعر و اجرای کنسرت موسیقی محلی را مي توان از دیگر بخش‌های فرهنگی جشنواره در جرگه عشاق عنوان کرد.
سردار جواد درويش وند با حضور در اولين روز برپايي اين همايش از غرفه هاي مختلف ديدن كرد و با حضور در سالن همايش که با طنين دلنواز حنجره ي زخمي زاگرس ، استاد ايرج رحمان پور پرشده بود ، هنر نمایی گروه موسیقی محلی زاگرس را از نزدیک مشاهده کرد.
سردار درويش وند با تقدیر از مسئولین اجرایی اين جشنواره ، توجه جدی به هنر و هنرمند را از وظایف اصلی مسئولین این حوزه برشمرد و اکرام هنرمندان را بالا بردن ارزش هنر دانست.
وی افزود: در این حوزه باید از نظرات و پیشنهادات هنرمندان و صاحب نظران در جهت ارتقای فرهنگ و هنر در قالب تشکل های مختلف بهره برد و حمایت مالی از آنان برای تشکیل چنین جشنواره هایی را ضروری دانست.
وی خاطرنشان کرد: معرفی چهره های جدید در حوزه فرهنگ و هنر جز با تلاش مسئولین و گسترش بسترهای فرهنگی و هنری امکان پذیر نیست.
سردار جواد درویش وند در پایان عنوان کرد :  اميدوارم توجه بيشتري را به هنر و هنرمندان لرستانی به عنوان ميراث داران فرهنگ و هنر این مرز و بوم  از طرف مسئولين و همه ی مردم شاهد باشيم.

1 دیدگاه برای “حضور سردار جواد درويش وند در جشنواره در جرگه عشاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *