حضور سردار جواد درویش وند در مراسم تشییع پیکر جانشين فرماندهي مرزباني نيروي انتظامي کشور

 

منبع خبر : http://alborznews.net/fa/pages/?cid=26376

 

سردار خورشيدوند مرزباني دلاور از خطه لرستان

 پيکر سردار رحيم خورشيدوند جانشين فرماندهي مرزباني نيروي انتظامي کشور روز دوشنبه نهم مرداد 89 با حضور گسترده مردم، جمعي از مسئولان و فرماندهان کشوري و لشکري در شهرستان دورود استان لرستان تشييع و به خاک سپرده شد.

مراسم باشکوه تشييع و خاکسپاري اين سردار بزرگ اسلام با حضور بيش از 20 هزار نفر از مردم مومن و ولايت مدار استان لرستان در دورود برگزار شد.

اين مراسم با حضور گسترده مقامات و فرماندهان نظامي و انتظامي استان و کشور از جمله نماينده فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي و استاندار لرستان، فرماندهان انتظامي استان هاي همجوار و برخي فرماندهان نيروي انتظامي مرکز برگزار شد .

سردار رحيم خورشيدوند در سال 1341 در شهرستان دورود متولد شد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي به کميته انقلاب اسلامي پيوست.

وي به عنوان نخستين فرمانده نيروي انتظامي لرستان منصوب شد و در مسووليتهاي فرماندهي انتظامي استان هاي کردستان و قم به جمهوري اسلامي خدمت کرد.

مرحوم خورشيدوند از دو سال گذشته تا کنون نيز به عنوان جانشين فرمانده مرزباني کشور فعاليت داشت و روز نهم مردادماه جاري در محل کارش بر اثر عارضه قلبي دار فاني را وداع گفت.

پيکر پاک سردار رحيم خورشيدوند پس از تشييع از مقابل مسجد اميرالمومنين(ع) در گلزار شهداي شهرستان دورود به خاک سپرده شد.

پيش از اين، مراسم تشيع پيکر سردار خورشيدوند در استان قم نيز برگزار شد. فرمانده کميته انقلاب اسلامي استان ايلام، فرمانده انتظامي استان کهگيلويه و بوير احمد، فرمانده انتظامي استان لرستان، فرمانده انتظامي استان کردستان و فرماندهي نيروي انتظامي قم از سمت‌هايي پيشين سردار خورشيدوند بوده است.

پيکر اين مرحوم بعد ازظهر يکشنبه در شهر قم تشييع شد و پيکر وي پس از مراسم عزاداري و اقامه نماز توسط آيت الله جعفر سبحاني به زادگاهش شهرستان دورود منتقل شده بود.

درمراسم تشييع پيکر سردار خورشيدوند در شهر مقدس قم نمايندگان بيوت مراجع عظام تقليد مکارم شيرازي، نوري همداني و سبحاني و همچنين رييس دفتر مقام معظم رهبري در استان حضور داشتند که در اين مراسم پيکر آن مرحوم از مقابل مسجد امام حسن عسگري(ع) قم تا حرم کريمه اهل بيت(س) تشييع شد.

سردار رحيم خورشيدوند به مدت يکسال فرماندهي انتظامي استان قم را برعهده داشت و پس از آن به تهران منتقل شد و آخرين سمت خورشيدوند، جانشيني فرماندهي مرزباني ناجا بود.

نگاهي به زندگي نامه شادروان سردار رحيم خورشيدوند

سردار سرتيپ دوم پاسدار رحيم خورشيد وند در تاريخ پنجم مرداد ماه سال 1341 در شهرستان دورود چشم به جهان گشود. پس از تحصيلات متوسطه در سال 58 مفتخر به پوشيدن لباس پاسداران کميته انقلاب اسلامي گرديد واز آن روز به بعد همچون سربازي فداکار در حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي کوشيد و درحماسه هشت سال دفاع مقدس از کيان کشور مقدس جمهوري اسلامي ايران در جنگ تحميلي 45 ماه در سنگرهاي دفاع از کشور حضور داشت.

وي مدارج تحصيلي را در مقطع کارشناسي ارشد در رشته فرماندهي و ستاد به تکميل رسانيد و همواره در ميادين خدمت گذاري در نيروي انتظامي افسري صادق و راسخ بود.

سردار خورشيدوند در زمان حيات خود در مناصب گوناگوني به خدمت اشتغال داشت که خدمت در سمت هاي فرمانده کميته انقلاب اسلامي استان ايلام، فرمانده انتظامي استان کهکلويه وبوير احمد، فرمانده انتظامي استان لرستان، فرمانده انتظامي استان کردستان و فرمانده انتظامي استان قم از جمله آنها مي باشد.

وي در آخرين سال هاي خدمت خود با پوشيدن لباس مرزباني در جرگه مرزبانان جان بر کف کشور در آمد و در سمت جانشين فرمانده مرزباني ناجا در حفظ و حراست از مرزهاي کشور لحظه اي ازپا نايستاد ودر طول مسئوليتش در فرماندهي مرزباني به اغلب مرزهاي کشور سفر نمود و مرزبانان کشور را در راه دفاع از کيان مقدس کشور عزیزمان ایران ياري نمود.

سردار رحيم خورشيد وند در روز شنبه هفته جاري درسن 48 سالگي در محل کار به علت بيماري قلبي در لباس خدمت جان به جان آفرين تسليم کرد.

روحش شاد و راهش مستدام باد.


5 دیدگاه برای “حضور سردار جواد درویش وند در مراسم تشییع پیکر جانشين فرماندهي مرزباني نيروي انتظامي کشور

  1. محفوظ (بي ريا) گفته:

    روحش شاد با ابا عبداله محشور بشوند انشااله و ما رو هم شفاعت كنند

  2. محمود محمودآبادی گفته:

    خیلی مرد بود خدابیامرزدش خیلی دوسش داشتم بمن قول داده بود یه دختر خوب برام گیر بیاره برای از دواج اما اجل مهلت نداد بهش

  3. ناشناس گفته:

    خداوند رحمتش کنه.واقعا مرد شریف و با ایمانی و خوش اخلاقی بود.ایشان فرمانده من در زمان خدمت سربازی من بود و من رابطه بسیار نزدیکی با این مرد بزرگ داشتم و همیشه به من لطف داشت.جایگاه ابدیش بهشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *