محکومیت فجایع انسانی در غزه ارج نهادن به کرامت انسانی است

جواد درویشوند، از کارشناسان مسائل سیاسی و معاون سابق وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با بیان این‌که بدون شک محکومیت فجایع انسانی امروز در فلسطین از سوی هر فرد مسلمان و غیر مسلمانی ارج گذاردن به کرامت انسانی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با هیئت دولت موضع‌گیری رئیس‌جمهور و اقدام‌های دولت را در برابر حوادث تأسف‌بار غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم بسیار مناسب و به‌جا دانست.

وی با اشاره به این‌که روز قدس، روز ابراز بیزاری، انزجار و تنفر از توطئه‌های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است، ادامه داد: هر سال با نزدیک شدن روز قدس دسیسه‌های شیطانی صهیونیزم بین‌الملل شدت بیشتری یافته و قصد دارند علیه مسلمانان دسیسه کرده و آنان را به انزوا بکشانند.

درویشوند با تأکید بر این‌که روز قدس، روزی است که اسلام را باید احیا کرد و به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره نیست، گفت: انقلاب اسلامی ایران، حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود و انتخاب روز قدس نشان داد که انقلاب اسلامی فراتر از خاک ایران است.

وی با اشاره به سکوت اتحادیه عرب درخصوص اتفاقات اخیر فلسطین، ادامه داد: اتحادیه عرب مگر جرئت حرف زدن ندارند، آن‌جا که به سوریه حمله شد، اتحادیه نیم ساعت بعد نشستی برگزار کرد و گفتند بشار اسد و سوریه دیگر عضو اتحادیه نیست، پس معلوم می‌شود این‌ها تحت نظر آمریکا و عربستان هستند.

درویشوند اظهار کرد: برخی کشورهای غیرمسلمان در برابر جنایت‌هایی که به مردم مظلوم فلسطین تحمیل می‌شود عکس‌العمل جدی و گاه شدید نشان می‌دهند اما دریغ از سران برخی کشورهای مسلمان که تلاش می‌کنند عرصه بر فلسطینیان تنگ‌تر شود.

معاون سابق وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور به قدس شریف نیز اشاره کرد و گفت: امام راحل به‌دلیل دفاع از مظلومان جهان روز قدس را نام‌گذاری کردند و امروز مردم مؤمن و انقلابی با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب و ولی امر مسلمانان جهان همدردی خود را با مردم مسلمان مظلوم و بی دفاع فلسطین فریاد خواهند زد.

درویشوند تأکید کرد: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می‌فرماید: اگر مسلمانی صدای مظلومیت مسلمان دیگر را بشنود و به فریاد او نرسد مسلمان نیست، از این‌رو تکلیف کشورهای جهان اسلام  بسیار روشن است و باید به فریاد مردم مظلوم غزه برسند.

منبع خبر : http://tnews.ir/news/660928091170.html#

همچنین این خبر را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید :

http://lorestan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=48510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *